Projekt je rozdělen na 6 klíčových aktivit.
KA 01 – Řízení a administrace projektu
Zajištění veškeré personální agendy, administrace podstatných a nepodstatných změn, v průběhu realizace projektu, kontrola výstupů, archivace veškeré dokumentace k projektu. Součástí je i sebeevaluace.
KA 02 – Rozvoj modelů kvality sociálních služeb
Tato klíčová aktivita se zabývá studiem a analýzou existujících modelů kvality jak v České republice, tak i v zahraničí. Pro celý projekt je nutné podrobné prostudování existujících modelů kvality sociálních služeb v ČR, jak z teoretického hlediska, tak i z praxe poskytovatelů. Tato aktivita je podstatná pro plnění opatření „Národní strategie rozvoje sociálních služeb na období 2016 – 2025. Vyhotovení této analýzy je předmětem jiné veřejné zakázky.
Tato klíčová aktivita dále zahrnuje „inspiraci dobrou praxí“ v zahraniční. Jedná se o cesty k poskytovatelům sociálních služeb, dále účast na zahraničních konferencích a seminářích.
KA 03 – Optimalizace zákonného pojetí kvality
Tato aktivita je realizována prostřednictvím šesti pracovních skupin. Každá skupina se věnuje jinému tématu optimalizace zákonného pojetí kvality sociálních služeb. Pracovní skupiny jsou složené z odborníků z různých oblastí – sociální práce, sociologie, kvality sociálních služeb atd.
KA 04 – Nadstavbový model kvality
Cílem je vytvořit nadstandardní, moderní a aplikovatelný program kvality s využitím identifikované dobré praxe v ČR a zahraničí v oblasti kvality sociálních služeb. Tento program bude zpracován včetně metodiky hodnocení, vytvoření skupiny hodnotitelů a nastavení podmínek programu kvality podle pravidel a podmínek „Zásady programu České kvalita“, případně jiného obdobného programu.
KA 05 – Osvěta
Stát jako nositel garance za kvalitu sociálních služeb, je povinen zajistit dostatečnou informovanost, aby občany chránil a zprostředkovával dostupné a srozumitelné informace o situaci, kdy potřebovaly pomoc, případně rodiny, které řešily situaci svého příbuzného, ale nebyly k dispozici dostatečné informace.
KA 06 – Vzdělávání inspektorů
Aktivita se věnuje vzdělávání aktivních inspektorů kvality sociálních služeb. Výkon této profese vyžaduje soustavné vzdělávání a to nejen v rámci zákonných standardů kvality sociálních služeb. Aby inspektoři mohli správně reagovat na podněty, které sebou nese poskytování sociálních služeb v praxi, je důležité jim umožnit setkávání s ostatními kolegy, sdílení příkladů z praxe a dalších zkušeností.