Potenciální klienti sociálních služeb, opatrovníci, rodinní příslušníci či osoby blízké, kteří mají zájem o využití sociální služby, jsou často velmi málo informováni o možnostech sociálních služeb, o potřebnosti využívání služeb kvalitních a registrovaných.
Laická veřejnost většinou nemá informace o tom, jak například vyjednávat s poskytovatelem, co znamená, že sociální služba je poskytována na základě vyjednané smlouvy, apod.
Pojetí kvality je v segmentu sociálních služeb velmi úzce propojeno s ochranou lidských práv a svobod. Proto se přistupuje ke kroku informovat veřejnost s cílem prevence vstupu do tzv. neregistrovaných sociálních služeb. Jedná se především o nekvalitní subjekty, které významně porušují lidská práva. Cílem je předcházet nedůstojnému zacházení s osobami, které se ocitly v takové situaci, kdy potřebovaly pomoc, ale nedostalo se jim dostatečných informací.
Proto přistupujeme ke kroku informovat klienty (stávající i potenciální) s cílem prevence vstupu do takových subjektů, které nejen že osobě nepomohou, ale naopak ji mohou poškodit.
Osvětu v rámci projektu Rozvoj a podpora modelů kvality pro systém sociálních služeb realizujeme v postupných krocích. Je zacílena jak na poskytovatele sociálních služeb, pracovníky v sociálních službách, pracovníky veřejné správy, tak na potenciální i stávající klienty sociálních služeb, rodinné příslušníky klientů, případně další zájemce o sociální služby.
Cílem je, aby činnosti přispěly ke kultivaci systému, podpoře a ochraně klientů a dalších osob a podpořily tak celý systém sociálních služeb a ochrany lidských práv klientů.
Části osvětové kampaně